Diskuse

Přiznejme si to - IT je v pikách

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

carolusI

22. 10. 2011 21:53
Patřím k té staré generaci

která hledala chyby v hexadecimálním výpisu paměti, nebo si upravovala operační systém CP/M ke svému obrazu. Dokonce jsem zadával hodnoty do registrů tlačítky na panelu. A musím přiznat, že dnes už nestačím sledovat vše co se děje. Ale když vidím program o velikosti desítek či stovek MB, který dělá jednoduchou věc na kterou by stačilo pár kB, tak mám také dojem, že dnešní programátoři zabloudili v hlubokém lese a zakopli tam o bludný kořen. Nakolik se na tomto stavu věci podepsala obchodní politika woknové firmy nebudu rozebírat. Jen mě štvou ty stovky různých formátů dokumentů, které ani neotevřu, protože si nechci počítač zaneřádit. Bohužel někteří mí přátelé nejsou tak obezřetní a tak některé zprávy mažu nepřečtené. A webové stránky hemžící se poskakujícími nesmysly opouštím bez mrknutí oka.

Různé ty generátory programů sice někdy usnadňují práci, ale jejich uživatelé málokdy tuší co se v programu opravdu děje. A to může vést k nepředvídatelným průšvihům.

0 0
možnosti

xychteen

22. 10. 2011 16:24
Ježiš - to je fakt pěkně napsaný...

R^

Já jsem totiž taková "programátorská věc Makropulos" a pamatuju doby, kdy se kolem mašiny chodilo v bílém, v antistatických papučích (a všichni byli nastydlý od předimenzovaný klimačky) a kdy se bojovalo o každý byte. A když mi dneska třeba někdo radí, abych z jedné databáze do druhé na stejném SQL serveru přenášel data přes XML nebo že na stažení nějaké informace z bedny vybavené RS232 potřebuju naprosto nezbytně ovladač pro Widle, tak jsem takovej... no, řekněme, "posmutnělej"

;-D

Ale obávám se, že takovéhle téma nelze řešit v diskusi model "1000 na 5"... přeju pěkný den.

0 0
možnosti

WetSinglet

22. 10. 2011 11:23
jo

je mi jasne, ze php ma do programovani skoro tak daleko jako makra v excelu....na druhou stranu mi html, php, javascript a css pomohlo splnit sen...tedy zivit se programovanim....ale porad citim, ze programator nejsem....naprosto s vami souhlasim((

0 0
možnosti

truepapas123

22. 10. 2011 12:29
Re: jo

....jestli to spíš nebude tím, že jste neuchopil některé myšlenky, ono napsat: "je mi jasne, ze php ma do programovani skoro tak daleko..", hovoří spíše o Vašich schopnostech než o php...

0 0
možnosti

PájaZítra

22. 10. 2011 10:08
ajťák jsem, ale programátor nejsem

takže článku zase tak moc nerozumím, zato se dost dobře vyznám v češtině a pořád nechápu, jak 90% lidí nezná rozdíl mezi pojmy

 standarD versus standarTa

to je to sakra takovej problém to pochopit??? standarTa je vlajka, třeba ten prezidentskej prapor na hradě "Pravda vítězí"

1 0
možnosti

Pytlík

22. 10. 2011 12:00
Re: ajťák jsem, ale programátor nejsem

Máte sice naprostou pravdu, ale já jsem starší ročník, který v češtině (na škole, pochopitelně) vždycky exceloval. Např. u maturity mě učitelka (s kterou jsem si nepadl do oka) musela dlouho, velmi dlouho (přes protesty komise!) trápit, aby mně mohla dát dvojku a ne jedničku.

No, a jako ten starší, češtiny znalý ročník se nemohu zbavit dojmu, že kdysi se to psalo s "t", tedy např. "standartní situace". Dnes je to špatně, ale vzpomínám si, jak jsem byl překvapen, když jsem zjistil, že to špatně je.

Tak nebuďte tak ohnivý při odsuzování nešťastníků, kteří nevyhoví požadavkům na zápis tohoto slova, třeba si to tak pamatují z mládí. Jsou tu horší prohřešky...

0 0
možnosti

Prdůch

22. 10. 2011 9:46
Zamáčkl jsem slzu a zavzpomínal na doby,

kdy jsem programoval TESLU 200 v assembleru. ;-(

0 0
možnosti

rakish

22. 10. 2011 9:24
no k ranní kávě úsměvé zamyšlen

V obecných rysech má autor jistý díl pravdy, ale připadá mi jako tuctový IT obchodník co plete hrušky s jablkama, ale hlavně že to pěkně zní - v mnoha případech právě kodeři přiohýbají ty kostky a protokoly naprosto nesmyslně - buď z neznalosti, nebo chiméře vlastní geniality apod. - od toho by měl být zkušený IT architekt, který ohlídá zvířátka co znovu vymejšlí kolo nebo kteří zdvojují klikovou hřídel protože neví jak je motor uvnitř postavený. Problém je v kvalifikaci těch kteří se v IT dnes pohybují - jen někteří mají potřebnou odbornost a zkušenosti - ostatní majorita jsou blafalové co si myslí že pokud rozpoznají počítač a nebo se učili JavaScript, .NET apod jsou automaticky IT odborníci.

1 0
možnosti

Pytlík

22. 10. 2011 9:13
Přiznejme si to, letectví je v pikách

Přátelé, kamarádi, kolegové, přiznejme si to - letectví je v háji. To co tady stavíme je jen domeček plný přístaveb, nástaveb a dostaveb jak z comicsu.

Proč? Protože samo o sobě nestačí tempu doby, kterou přineslo. Chtějí po nás věci, které my neumíme splnit. Přesněji - protože jsme holký a klucí šikovní - tak věci, které plníme, ale za jakou cenu!

Chtějí létat - a my na to máme jedinou odpověď - letadla Chtějí se vznášet - a my máme pouze balóny. No, není to jasný důkaz?

(mimochodem - online aplikace považuji za největší zhůvěřilost velkého bratra a doufám, že se ubráníme)

0 0
možnosti

rheingold

22. 10. 2011 13:07
Re: Přiznejme si to, letectví je v pikách

Nerad to říkám, ale - abych použil Vaše přirovnání - článek říká "my máme balóny a děláme vzducholodě, místo toho aby někdo postavil letadlo". Trošku jste tím Vaším přirovnáním ustřelil špatným směrem, ale jinak díky.

0 0
možnosti