Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mladý muž ve dnech pracov. klidu

achjo

dočetl jsem to, až po zmínku o "vchodu pro SLUŽEBNICTVO"! 8-o

0/0
22.9.2011 14:49

rheingold

Re: achjo

Hyperbolizovaná formulace dle mého mínění akceleruje a umocňuje pochopení negativní konotace podstaty této dehonestující pozice ve které se člověk tím, že si jde "vyprosit" koupi jídla k servisnímu vchodu, ocitá. 

Ještě pořád se vám nelíbí formulace vchod pro služebnictvo? nebo bych to měl raději napsat stylem jako první větu tohoto příspěvku?

0/0
22.9.2011 15:03

Kokodák

tenhle blábol ve výběru???

omfffgRv

0/0
26.7.2011 19:47

rheingold

Re: tenhle blábol ve výběru???

Články které pokládám já za rozumné a přínosné (viz.: http://lukasplachy.blog.idnes.cz/) se překvapivě do výběru nedostaly. Čím to asi bude, že? Obávám se, Vážený čtenáři, že si za to můžeme sami.

P.S. Nic proti redakci, ale mám pocit že se jim prostě jen líbil ten nadpis ;-)

0/0
26.7.2011 20:10

Sidonie_11

Pobavil jste mě ;)

Vidím, že žijete v kapku jiném světě. Když víte, že pojedete vlakem a budete mít hlad, proč si nekoupíte něco den předem nebo v den cesty nevyrazíte s časovou rezervou určenou pro nákup něčeho do žaludku? ;-) Na prodej jídla ve vlaku bych nikdy nespoléhala, spíš bych se modlila, aby vlak neměl sekyru větší, než 15 minut a aby bylo kam si sednout.

A jinak - buďte rád, že už můžete jezdit IC a EC bez příplatků, které byly zrušeny jenom pár let zpátky...

0/0
26.7.2011 16:53

rheingold

Re: Pobavil jste mě ;)

No mám pocit že jsem to vystihnul ve článku poměrně přesně - někdy člověk míní a (v tomto případě) tiskárna mění. Nejprve došel toner, pak prohlásila že chce nový osvitový buben. A protože je to dost stará potvora, po každé téhle zábavě se cca 4 minuty znovu kalibrovala. Připočítejte k tomu tisk několika desítek stran rychlostí 2,5 strany / minutu a máte o zpoždění vystaráno. Právě proto, že s tím počítám tak si něco kupuji dopředu. Ale člověk není vševědoucí, že?

0/0
26.7.2011 20:08

Sidonie_11

Re: Pobavil jste mě ;)

No, vzhledem k tomu, že jsem se v článku dočetla jenom to, že jste si jak na potvoru nestačil nic koupit v Brně na nádraží, nemohla jsem vědět, že Vám stávkovala tiskárna. To pak totiž staví věc do jiného světla a nechala bych to bez komentáře... ;-)

0/0
26.7.2011 20:24

rheingold

Re: Pobavil jste mě ;)

Nepopírám, že historkou s tiskárnou jsem to povídání nezatěžoval, ale myslel jsem, že když napíši něco ve smyslu "jak na potvoru se mi nic koupit nepovedlo", tak že to bude dostatečné zdůvodnění toho proč lezu do JLV. Příště se polepším :-)

0/0
26.7.2011 20:29

Mlejnak

A za komoušů Ex Hungaria

Někdy v roce 1981 jsem jel z Bratislavy do Děčína expresem Hungaria.  V jídelňáku guláš za 50,- Kčs, v hospodě za méně než polovinu. Nevím, co tu řešíte.

Coca Cola stávala 0,25 l 4,80 Kčs v hospodě, myslím i v samošce. V restaúraku byla za 7,50.

I za komoušů byly rozdíly v cenách. Restaurační vozy u mezinárodních rychlíků byla zásadně I. cenová skupina. U vnitrostátních, Košičan , II. cenová skupina, o něco levněji.

A jinak? Možná měl pisatel prostě blbej den. Ale házet všechny vlaky do jednoho pytle? Ale no tak. Už jste jak ti profesionální novináři, když je okurková sezona.

0/0
26.7.2011 14:56

rheingold

Re: A za komoušů Ex Hungaria

Jen bych si dovolil poznamenat, že Vámi zmíněné "házení všech vlaků do jednoho pytle" neodpovídá zcela tomu odstavci v blogu kde se hovoří o bagetě ve spěšném vlaku, párku v rohlíku v historickém parním atp.

0/0
26.7.2011 15:08

limbursky.blog.idnes.cz

Nezlobte se...

ČD a jejich zpřízněným organizacím bych vyčítal snad tisíce jiných věcí, ale zrovna cenu za bagetu ve vlaku? To jste mě rozesmál.

0/0
26.7.2011 13:29

rheingold

Re: Nezlobte se...

Pánové Smoljak&Svěrák nechť odpustí: Bagetou ve vlaku to začíná, srážkou vlaků končí ;-)

0/0
26.7.2011 13:45

limbursky.blog.idnes.cz

Re: Nezlobte se...

No počkejte, ona byla zkažená? To ale nepíšete, problém máte jen s cenou. Tak jinak: Dělal jste někdy nějaký business? Pochopte, že prodávat bagetu v jedoucím vlaku s sebou nese úplně jiné náklady, než prodávat ji ve stánku na nádraží v centru města. Nebo ještě jinak: Pokud byste byl prodavačem baget a nechtěl prodělat, jaké místo pro prodej byste si zvolil. Ten stánek, nebo jedoucí vlak? A pokud by na vás "zbyl" ten jedoucí vlak, opravdu myslíte, že byste se uživil za ceny toho stánku? 

A to už ohledně pochybné pointy vašeho článku nehovořím o otázce: A kdo vás nutí si ve vlaku něco takového kupovat? Tam se předpokládá, že cestující, co si "zapomene" či "nestihne" pořídit občerstvení před jízdou, má na tyto své nedostatky  dostatečnou kompenzaci v kapse.

 

Asi jako kdybyste chtěl jet taxíkem za cenu jízdenky MHD.

0/0
26.7.2011 14:34

rheingold

Re: Nezlobte se...

Bohužel se obávám, že to není tak úplně jednoduché - ta Vaše srovnání totiž lze velmi rychle otočit takto: - není to o jízdě taxíkem za cenu MHD, ale že nechci jezdit taxíkem za cenu letenek - pokud si nechám uvařit jídlo o 3 chodech, chápu, že to mi v autobuse asi nenaservírují - ale bagetu mi uměli za normální cenu prodat i ve vlaku (a to nižší třídy). Co je tedy tady v tomto případě jinak? - uživil bych se v závislosti na nákladech (kupodivu kolem businessu se motám, a proto mě takovéto otázky napadají). A zde se právě táži: Co je tady tak jinak? Ano, souhlasím s tím nákupem na nádraží vs. nákup ve vlaku (a zkusím

pominout problematiku zásobení-se na dálkové jízdy). Je to vždy otázka

nabídky a poptávky a jestliže mám dostatečný hlad na to, abych dal za

bagetu 79,- Kč pak je plným právem obchodníka mi ji za tuto cenu zkusit

střelit.

0/0
26.7.2011 14:46

rheingold

Re: Nezlobte se...

Ale pokud tento obchodník "zneužívá mé tísně" (a tady bych poprosil brát to pouze jako hyperbolickou ilustraci, nikoliv jako absolutní hodnotu hodnocení tohoto chování) a nabízí mi něco za takovýchto podmínek, pak nehodlám mlčet k tomu, zda je toto a) normální b) v pořádku c) čím je to podmíněno? Dle mého názoru není - určitě ne za tu bagetu (kvůli té tam snad celý jídelní vůz (=+++náklady) zařazovat nemuseli, a čím je bageta z jídelního vozu lepší o několik desítek korun než ta co mi prodají prostě z vozíku?) Nemůže to být třeba problém na straně ČD které od JLV chtějí takové ceny za zařazení jídelního vozu? Já nevím, ale tato cena mi prostě rozumná nepřijde.

A jen pro úplnost - samozřejmě, cestování vlakem kvůli tomu zcela zavrhnout nehodlám a když budu mít hlad a přesto si jídlo nestihnu koupit tak si znovu dám i tu bagetu. Ten odstaveček na konci, to mi prosím ponechte již jen jako autorskou licenci, děkuji.

0/0
26.7.2011 14:50

limbursky.blog.idnes.cz

Re: Nezlobte se...

Nic vám neberu :-), ale na závěr asi - uznejte, že bez bagety ještě žádný cestující neumřel (možná naopak ;-)) a z tohoto úhlu pohledu je váš článek, promiňte, o malichernosti. A to ostatní je o svobodě trhu a podnikání. Vás nikdo nenutí k nákupu, oni za to mají riziko podnikání (že ty neprodané bagety pak vyhodí). Třeba příště zkuste smlouvat. A nebo si vezměte sváču s sebou, nestíhající zapomětlivče. ;-)

0/0
26.7.2011 14:58

rheingold

Re: Nezlobte se...

S tou malicherností možná máte pravdu z "objektivního" hlediska - aby to bylo z tohoto pohledu správně, asi by se někdo měl ve velkém zabývat tím, kde a za co platíme zbytečně mnoho (a komu) a kde a za co zbytečně málo. Jenže o tom subjektivní pohledu snad i tak trochu blogy jsou, protože když zkusíte řešit něco korektně a dle nejlepšího vědomí a svědomí, tak dopadnete se zbytečně vyhozenou prací takto: http://lukasplachy.blog.idnes.cz/c/202388/Dukaz-ze-dnes-se-neda-slusne-uz-ani-blogovat.html

0/0
26.7.2011 15:06

limbursky.blog.idnes.cz

Re: Nezlobte se...

ad "by se někdo měl ve velkém zabývat tím, kde a za co platíme zbytečně mnoho (a komu) a kde a za co zbytečně málo." --- mě neděste, to už tady v tomhle státě někdo zkoušel zavést a byl to jeden hóóódně veliký průšvih, vy jste bolševika asi nezažil, tak ho proboha aspoň ze sebe nedělejte.

Jinak blahopřeji k objevu existence bulváru. ;-)

0/0
26.7.2011 15:31

rheingold

Re: Nezlobte se...

:-) Jste myslím trošku hrr -pokud se nemýlím, ten bolševik se do toho snažil "spravedlivě" zasahovat (možná se opravdu pletu, poučte mě). Ale zajímalo by mne, jak by se tomuto podobala činnost, kdy by se zjistilo kolik kdo za co "bere". Nebo to je snad tajné? Proč bych nemohl (jako svoji "svobodnou" volbu) chtít brát od někoho kdo za něco chce méně pro sebe a více pro "výrobek" (např. za kvalitu) na rozdíl od někoho kdo mě naopak odbude šuntem pro sůvj prospěch? To se musím několikrát sám spálit abych to zjistil? Nelze to dopředu?

A ad objev bulváru - nemyslím si že o tom byl ten článek a mrzí mně že jsme se nepochopili. Mrzí mne, že ani (z mého pohledu) "rozumné" věci si dostatek čtenářů nenajdou - tedy ve srovnání s těmi "bulvárními". To není objev, to je jen smutné ověření v praxi. Ale proč? Do háje proč? To máme nechat všechno běžet kolem sebe a neptat se proč? No dobře, tak si to klidně odpusťte, ale já se hodlám vždy a všude ptát: Proč? A odpovědi typu "pro slepičí kvoč" neberu.

0/0
26.7.2011 15:45

limbursky.blog.idnes.cz

Re: Nezlobte se...

Ano, bylo by to jak za bolševika a to, co navrhujete, by snad bylo ještě horší. Btw. ono se to ale obecně ví, pokud vám něco říká DPH, tak díky ní se hrubé rozdíly nákup/prodej vyčíslují. U konkrétního výrobku vám do nákupky jako zákazníkovi opravdu nic není, protože netušíte ani nic o dalších vedlejších nákladech a na trhu proto funguje konkurence, která jedině stanovuje ceny (až na výjimky u monopulů, kde reguluje stát a je to zpravidla průšvih). Zkuste k tomu nastudovat něco z ekonomie.

Ohledně vašeho "proč" něco přitahuje větší pozornost, když je kolem toho větší "rachot", si něco pro změnu nastudujte ze sociologie a psychologie.

0/0
26.7.2011 18:24

rheingold

Re: Nezlobte se...

Promiňte, moc se omlouvám, ale obávám se, že jste naprosto nic nepochopil. Já se neptám "Proč" protože bych to nevěděl, to jsem myslel že už je zřejmé.

Ad DPH - když dovolíte, jsem jeho plátce :-)

0/0
26.7.2011 20:11

limbursky.blog.idnes.cz

Re: Nezlobte se...

No bezva, tak co tu řešíme? Asi jste potřeboval provokovat, i to chápu. Všchno jasné, alles klar, jak říkají Němci, mějte se fajn. ;-)

0/0
26.7.2011 20:52

rheingold

Re: Nezlobte se...

Hurá, a jsme doma.

0/0
26.7.2011 20:58

wolowizard

JVL je klasika

JVL je klasika - jednou tam na mě vystartoval jakýsi pomatený pingl, když jsem si v poloprázdném jídelňáku dovolil otevřít maličký netbook (formát A5). Otevřete 2x tak velké knihy mu však nevadilo. Zdůvodnil to tím, že si tam pak každý vyřizuje svoje kancelářské záležitosti. Dodnes jsem nepochopil, co je na tom špatného a jak by to mohlo někomu vadit.

0/0
26.7.2011 13:05

wolowizard

Jezděte autem a po cestě si najděte oblíbenou hospodu...

...tak jsem to alespoň vyřešil já - s ČD, JVL, správou železničních cest a bůhví čím ještě se již díkybohu nemusím nadále rozčilovat.

0/0
26.7.2011 13:00

slava kunst

nešlo by napsat titulek česky?

0/0
26.7.2011 12:04

rheingold

Re: nešlo by napsat titulek česky?

Tady se nechytám - jak by jste si to představoval(a)?

0/0
26.7.2011 12:08

rheingold

Re: nešlo by napsat titulek česky?

A samozřejmě, že vím, co jsem napsal s "by" v podmiňovac

AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.