Glosa: Za všechno můžou šaliny! Nebo ne?

Mimobrněnským se omlouvám, ale použít výraz "tramvaje" se mi do titulku pro popis zmíněných "Šaliniho zařízení" nezdálo dost úderné. To ale nic nemění na tom, že bez MHD ve městech je náhle větší klid. Žeby MHD zavazelo? Kašlu na to co řeší odboráři, tohle je mnohem zajímavější experiment.

Prázdná Pekařská ulice v Brně 16. června, která ve všedních dnech zurčí dopravním ruchem.Lucie Kolischová, iDNES.cz

Nejvíc by mně zajímala statistika, kolik lidí dnes skutečně bylo v Praze a v Brně v práci. Proč? Protože se nemohu zbavit pocitu, že celá republika prostě na dnešní den odhodila stres, spěch a i když jsme se přepravili v (téměř) obvyklém počtu, najednou to šlo. Šlo to bez kolon, bez překročených exhalačních limitů, v klidu, a plynule!!!!!

Napadají mě 4 důvody:

1) MHD brzdí dopravu. Individuální doprava na kolech či automobily (zvláště v případě "spolujízdy" - tj. když to není 1 auto = 1 člověk) je mnohem rychlejší, efektivnější a bezproblémovější, pokud se nemusí proplétat mezi neustále zastavujícími a objížděnými autobusy, trolejbusy a nakonec i tramvajemi. Nevím kolik tenhle celý dnešní experiment bude stát, ale bezesporu přinesl zajímavé výsledky.
Doporučení: Co takhle zkusit stávku řidičů autobusů a trolejbusů? Tramvaje a metro by tak moc zdržovat nemusely... schválně jak to bude vypadat!

2) Dojíždějící nedojížděli - města tedy přepravovala svými tepnami pouze kapacitu odpovídající jejich osídlení. V tom případě bych místo stávkování, zdravotních a sociálních reforem, rychleně vymyslel projekt takového urbanistického plánování, aby si venkov z měst nedělal hlavní místo na pracovní i volnočasová a nákupní dostaveníčka, ale abychom tuto republiku fofrem decentralizovali. Proč mají přetížené a dusící se aglomerace, nasávající osoby a materiál z širokého dalekého okolí? Copak ty továrny nemůžu stát tu u vesnice, tu v širých polích?

3) Skoro nikdo nejel do práce. I to se mohlo stát. V tom případě jsme dnes zažili poloviční sobotu. Ale v tom případě je někde něco špatně, když k tomu, aby lidstvo bylo spokojené, tak nesmí pracovat!

4) Všichni se připravili na stres a počítali s ním, takže se nestresovali => rozumnější jízda. A pokud tohle platí, tak jsem nas***ý dvojnásob! Proč někdo těm kreténům typu "Pirát D1" nenamlátí do hlavy, že takhle se nejezdí? Například vjíždění do křižovatky když dop***ele vidím, že za ní nemůžu pokračovat! Gentlemanství na silnicích jako přežitek? No a hele, vono to jde! V tom případě, páni odboráři, moc Vás prosím - i když mi ta stávka přijde jako totální zhovadilost - prosím, stávkujte častěji. Je mi jedno co tím sledujete, je mi jedno jak někdo dokope poblitiky aby přestali tuto republiku kousek po kousku rozprodávat a rozkrádat, ale prosím stávkujte. Já chci jezdit mezi slušnými civilizovanými lidmi!

 

No dobře - pominul jsem základní faktor - bylo slunečno, kdyby pršelo, bylo by to bývalo výrazně jiné... možná - kdo ví?

Autor: Lukas Plachy | čtvrtek 16.6.2011 12:57 | karma článku: 11,34 | přečteno: 854x
  • Další články autora

Lukas Plachy

Omluva seniorce před divadlem...

13.5.2019 v 21:23 | Karma: 17,61

Lukas Plachy

Brexit je jenom ... trade-off.

9.9.2016 v 14:50 | Karma: 8,89

Lukas Plachy

Konec vánočních stromů u nás?

3.12.2013 v 6:30 | Karma: 12,83

Lukas Plachy

Vzkaz těm pitomcům na motorkách

3.9.2012 v 7:30 | Karma: 31,61

Lukas Plachy

Přiznejme si to - IT je v pikách

22.10.2011 v 8:30 | Karma: 17,98

Lukas Plachy

Apokalypsa má jméno civilizace

29.9.2011 v 7:45 | Karma: 15,30

Lukas Plachy

Zlodějina "Pod Okřídleným kolem"

25.7.2011 v 19:25 | Karma: 39,04
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1703x
Odborník je člověk, který ví stále více o stále méně věcech, až nakonec ví úplně vše o naprosto ničem.Osoba se širokým rozhledem je člověk, který ví stále méně o stále více věcech, až nakonec neví vůbec nic o naprosto všem.
 

Jsem odborník se širokým rozhledem - nevím vůbec nic o naprosto ničem.

http://lukas.plachy.eu

Seznam rubrik