Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eltazar

ehm...

no tak nevím, jestli je tohle spíš pro pobavení nebo to měl být vážné...

pravidel pro jízdu po vozovce a chůzi po chodníku je nesrovnatelné množství. pokud chodec vstoupí do vozovky, stává se účastníkem silničního provozu a v tu chvíli se na něj vztahují zákony a pravidla pro účast v SP. nevidím nikde žádnou chybu, snad kromě té, že se na tyhle zákony a pravidla s..e. ale to už je na každém z nás, jak se k tomu postaví.

nemyslím, že by zrovna řidičák od 17 let a další navrhované změny byly k něčemu horšímu. lidi se u nás chovají jako hovada => je nutno je nějak zorganizovat. až si každý šáhne do svědomí a začne se chovat "dle selského rozumu" a s rozmyslem, nebudou nutná ani ta opatření, proti kterým tu autor bojuje.

je to v lidech, ne v zákonech. já jsem jednoznačně pro navhrované změny.

0/0
24.5.2011 15:14

rheingold

Re: ehm...

Já nehovořím o pravidlech, zde se jedná o to, že je snaha zavádět silnější kontroly (=právdět změny) tam, kde nejsou potřeba. Ty změny jako takové nejsou špatné, ale právě proto, že se s...e na kontrolu v jiných oblastech (= u jiných účastníků) jsou naprosto neefektivní.

Jen poznámka na okraj: Pokud říkám "zaveďme řidičák pro chodce" - nemyslím tím, že pro chodce neexistují pravidla a mají být zavedena. Snažím se říci pouze to, že už budeme mít i "řidičák pro dozorujícího řidiče", zatímco chodci a cyklisté (co hůř - často jsou to řidiči v roli chodců a cyklistů) se chovají jak zvířata zcela beztrestně a bez kontroly (a bez možnosti pořádného postihu). Co by například bránilo v zabavení řidičáku cyklistovi který jel pod vlivem alkoholu? KDyž neumí jezdit na kole, já bych ho za volant už nepouštěl. Atd. Jestli tedy můžeme mít (máme peníze a obecně státní zdroje) absurdity jakými jsou uvedené změny, klidně můžeme mít absurdity typu řidičák pro cyklisty nebo pro chodce.

0/0
24.5.2011 15:28

I. Karaskova

Naprostý souhlas

Chodcům se to na řidiče nadává, když chodí jen pěšky.. Jak to člověk pozná z více stran, zjistí že blbci se najdou na každé straně.. Oficiálně jsou ale na vině vždy jen řidiči, že chodec vběhne do cesty mimo přechod, přímo pod auto a vůbec ho nenapadne se rozhlédnout, to už davy nezajímá..

0/0
24.5.2011 13:17

dino_na_idnes

Re: Naprostý souhlas

Ano, blbci se najdou na každé straně... Jenže zatímco blbec, co vběhne pod auto, ohrozí jen sám sebe, blbec za volantem má v tomto ohledu nepřeberné množství možností.

Proto, ač tezi o všudypřítomnosti blbců uznám, mě tak nějak víc trápí blbci za volantem.

0/0
24.5.2011 23:43

JZD

Na chodnících

také platí pravidla silničního provozu. Si pamatuji ještě z 1. stupně ZDŠ z hodin dopravní výchovy jak nás učili že po chodníku a na přechodech pro chodce se chodí vpravo.

0/0
24.5.2011 8:07

Inanna

Re: Na chodnících

Bohužel jste snad jediný, kdo si to pamatuje, zbytek lidstva dělá jako by nic, vyžadují přednost, i když je překážka na jejich straně, chodí v protisměru i na přechodech a zipová metoda při nastupování do MHD vždy z každé strany jeden a poctivě střídat jim také nic neříká.

0/0
24.5.2011 8:54

PájaZítra

Re: Na chodnících

Lidi jsou holt blbý ovce a tupý stádo, s tím nic nenaděláme, ani kdybysme chodili s karabáčem a každýho takovýho idiota rovnou na místě "vypláceli".

0/0
24.5.2011 12:02

dolch

Re: Na chodnících

Když jsem poprvé přijel do Británie, ptal jsem se jednoho domorodce, po které straně chodníku se u nich chodí - vzhledem k jiné straně ježdění po silnici mi to přišlo jako patřičná otázka. Dodnes si pamatuju, co odpověděl: "My nejsme zas až tak moc organizovaný". A to se mi na Británii líbí, proti nám mají naprosté minimum pravidel, nařízení, zákazů a příkazů. Ten jen zdejší blbci by nejradši vymýšleli řidičáky i pro chodce a podobně (tím nemyslím autora článku, ale pokud to náhodou myslel vážně, tak nevím ...)

0/0
24.5.2011 14:55

I. Karaskova

Re: Na chodnících

Zajímavé, já když byla v Británii, chodilo se zásadně vlevo, zvláště pak v metru a po schodech.. Když šel někdo z nás náhodou vpravo, protože se zrovna zapomněl, byli na nás docela nevrlí=)

0/0
24.5.2011 15:06

dolch

Re: Na chodnících

Tak jste asi byla v nějaké organizovanější části :-)

0/0
24.5.2011 15:22

rheingold

Re: Na chodnících

Řidičák pro chodce je samozřejmě pouze nadsázka a provokativní komponenta článku (jinak by ho nikdo ani nečetl), ale smyslem použití této absurdity je ukázat, že kontrola a snaha o "ukáznění" českého národa kterou se vydává náš úřad mi přijde jako naprosto zcestná, protože by to právě chtělo spíše cestu směrem(*) k řidičáku pro chodce.

*) A tady zdůrazňuji slovíčko SMĚREM, tj. ne že cílem bude takovýto papír (a "chodcoškola" a jánevím co ještě) ale dostatečná možnost pohlídat, profackovat, vyškolit atd. i tento "výkvět" účastníků silničního provozu.

0/0
24.5.2011 15:31

Kahlan Amnell

Re: Na chodnících

Na přechodu se často nedá přejít, protože z protisměru lidi jdou zásadně zleva doprava a naopak, místo aby přecházeli rovně. Slušně tím zablokují chodce stejně jako když řidič lítá z jednoho pruhu do druhého, aby byl o dvě auta v zácpě rychlejší.

0/0
24.5.2011 16:16

ika

Když jsem byla malá,

tak jsme ve škole dělali "Průkaz chodce" a "Průkaz cyklisty":-)

0/0
24.5.2011 8:07



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.