Zlodějina "Pod Okřídleným kolem"

25. 07. 2011 19:25:00
Už nějaký pátek se tu a tam přepravuji mezi Brnem a Prahou vlakem. A bohužel se stane, že občas dostanu hlad. Bože můj, kdyby mi raději podvázali žaludek!
Bageta alá ČD/JLV.
Bageta alá ČD/JLV.Koláž

Ne, nezlobte se, tady prostě nerozumím a rozumět odmítám. A rozumět nebudu. Už jsem překousnul i to, že v rychlíku Berlín - Budapešť mi - kousek za Prahou - milý steward s vozíkem (jménem Joszef) nabízel 0,5l ledový čaj za 125 korun, a to i když na ceníku, který mi na vozíku visel u nosu, bylo napsáno 110 - vysvětlil mi to rozdílným kurzem k EUR. Chtěl jsem tedy platit v EURech, načež po mě za stejný čaj (při kruzu cca 25 Kč / Eur) chtěl 4 EURa.

Už jsem se smířil s nesmyslným příplatkem v Pendolinu, protože to co je +/- normální standart, to je pro České dráhy luxusem hodným povinné rezervace - asi abychom se v tom návalu do Pendolina neušlapali.

Už se ani nepozastavuji nad tím, když za kávu nebo čaj (0,2dl horké vody + prášek) platím 30 Kč (nebo je to víc? už to fakt neregistruji).

Jak plesalo mé srdce, když jsem v regionálním rychlíku (nebo to dokonce byl jen spěšný vlak?) dostal bagetu Golf (ta s těmi kuřecími nugety) za naprosto normální cenu! Jak mě hřálo u srdíčka, když jsem zjistil že 2ma vybranými spoji (a už si bohužel nepamatuji kterými, a jak se jmenuje - ostatně i kdybych si pamatoval, tak bych to tady nenapsal, protože bych byl obviněn z podjatosti) jezdí catering, který má v jídelním voze ceny takřka normální hospody. Jak se raduji na nostalgických jízdách s partou nadšenců, kteří i v takto exkluzivním prostředí prodávají párek v rohlíku za 12 Kč.

Ale dnes tomu všemu JLV nasadili korunu. Ve vlaku EC 72 Smetana na trase Vídeň - Praha nejezdil categringový vozíček!!! A já si dnes jak na potvoru nestačil nic koupit v Brně na nádraží (třeba teplý kousek kuřete za 80 korun). Takže mi - kousek za Českou Třebovou - došla trpělivost, svůj notebook jsem nechal napospas opuštěný v batohu a vydal se ku jídelnímu vozu. U barového okýnka mi kuchař nabízel bagety a bůhví co ještě, ale když jsem se zeptal na cenu nebo jaké má, odkázal mě na menu, které je u číšníka. V domnění, že jsem u špatného (snad servisního) konce kuchyně, jsem se vydal najít číšníka. A nakonec jsem jej i našel - u dveří do kuchyně. Skousnul jsem s úsměvem to, že jsem de-facto obsluhován u vchodu pro služebnictvo a vznesl požadavek. A neveřil svým uším, když mi za 79,- Kč byla nabídnuta obložená ciabatta (víte, jak velká je ciabatta?). Překonaje svoje mdloby jsem požádal jestli mají nějaké balené sendviče. Nabídnul mi jen 2 kousky - takové ty v tom bílém chlebu. Jeden s kuřecím a druhý - tuším - se šunkou. Vybral jsem si ten s kuřecím. A pak už jen nevěřícně sledoval, jak jede prstem po ceníku a zastavuje se na cifře - ano správně, uhodli jste! 79,- Korun českých! Kdybych to neviděl na tom vyvěšeném papíru, asi bych mu nevěřil!

Proboha za CO????? A proč????? Jen proto, že je to na kolečkách? V nekolikatisetkilometrové rychlosti? Když mám hlad, zaplatím požadovanou cenu, oukej, ale odmítám se s ní smířit a odmítám o ní mlčet!!!! CO je tak drahého na dvou plátcích chleba s kouskem kuřecího a salátem???? Tak buďto jsou obvyklé ceny, které platíme za potraviny, nechutně podstřelené a my místo toho stáváme chemický brak ála "Stehýnko nebo křidýlko", nebo se na tomhle někdo nechutně napakovává - ať už je to JLV, nebo dráhy, které po nich za zařazení jídelního vozu chtějí nekřesťanské peníze. A nebo to všechno dohromady.

A pro tenhle drek za tyhle prachy jsem si musel ještě dojít osobně?

Nenene, opravdu ne. Nevím kolik lidí naštval "pan Žlutý", jak tvrdý či bezcitný to (snad) je podnikatel, je mi jedno, jak jeho podnikání stojí a je mi jedno, že si v jeho autobusech nenatáhnu nohy, a že na stewardku musím, sedě v poslední řadě, čekat několik dlouhých minut. Je mi to jedno! Já chci pití a croissant a vůbec za ceny +/- jako v automatu, nebo samoobsluze. Ne kvůli jejich výši, ale kvůli korektnímu normálnímu přístupu, bez zjevné až čišící touhy na tom mále, co se prodat - no skoro musí - urvat co nejvíce.

Když toto nyní píši, EC 72 Smetana pomalu vjíždí na hlavní nádraží v Praze. Klikám na "Uložit a zveřejnit článek" a jdu vystupovat, abych už, i když mám železnici tolik rád, pokud možno, nikdy nenastoupil. Ne, za těchto podmínek opravdu ne!

Autor: Lukas Plachy | pondělí 25.7.2011 19:25 | karma článku: 39.04 | přečteno: 5611x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 29 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 57 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.12 | Přečteno: 494 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 584 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 234 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1703

Odborník je člověk, který ví stále více o stále méně věcech, až nakonec ví úplně vše o naprosto ničem.

Osoba se širokým rozhledem je člověk, který ví stále méně o stále více věcech, až nakonec neví vůbec nic o naprosto všem.

 

Jsem odborník se širokým rozhledem - nevím vůbec nic o naprosto ničem.
http://lukas.plachy.eu

Seznam rubrik

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...