Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Glosa: Za všechno můžou šaliny! Nebo ne?

16. 06. 2011 12:57:00
Mimobrněnským se omlouvám, ale použít výraz "tramvaje" se mi do titulku pro popis zmíněných "Šaliniho zařízení" nezdálo dost úderné. To ale nic nemění na tom, že bez MHD ve městech je náhle větší klid. Žeby MHD zavazelo? Kašlu na to co řeší odboráři, tohle je mnohem zajímavější experiment.
Prázdná Pekařská ulice v Brně 16. června, která ve všedních dnech zurčí dopravním ruchem.Prázdná Pekařská ulice v Brně 16. června, která ve všedních dnech zurčí dopravním ruchem.Lucie Kolischová, iDNES.cz

Nejvíc by mně zajímala statistika, kolik lidí dnes skutečně bylo v Praze a v Brně v práci. Proč? Protože se nemohu zbavit pocitu, že celá republika prostě na dnešní den odhodila stres, spěch a i když jsme se přepravili v (téměř) obvyklém počtu, najednou to šlo. Šlo to bez kolon, bez překročených exhalačních limitů, v klidu, a plynule!!!!!

Napadají mě 4 důvody:

1) MHD brzdí dopravu. Individuální doprava na kolech či automobily (zvláště v případě "spolujízdy" - tj. když to není 1 auto = 1 člověk) je mnohem rychlejší, efektivnější a bezproblémovější, pokud se nemusí proplétat mezi neustále zastavujícími a objížděnými autobusy, trolejbusy a nakonec i tramvajemi. Nevím kolik tenhle celý dnešní experiment bude stát, ale bezesporu přinesl zajímavé výsledky.
Doporučení: Co takhle zkusit stávku řidičů autobusů a trolejbusů? Tramvaje a metro by tak moc zdržovat nemusely... schválně jak to bude vypadat!

2) Dojíždějící nedojížděli - města tedy přepravovala svými tepnami pouze kapacitu odpovídající jejich osídlení. V tom případě bych místo stávkování, zdravotních a sociálních reforem, rychleně vymyslel projekt takového urbanistického plánování, aby si venkov z měst nedělal hlavní místo na pracovní i volnočasová a nákupní dostaveníčka, ale abychom tuto republiku fofrem decentralizovali. Proč mají přetížené a dusící se aglomerace, nasávající osoby a materiál z širokého dalekého okolí? Copak ty továrny nemůžu stát tu u vesnice, tu v širých polích?

3) Skoro nikdo nejel do práce. I to se mohlo stát. V tom případě jsme dnes zažili poloviční sobotu. Ale v tom případě je někde něco špatně, když k tomu, aby lidstvo bylo spokojené, tak nesmí pracovat!

4) Všichni se připravili na stres a počítali s ním, takže se nestresovali => rozumnější jízda. A pokud tohle platí, tak jsem nas***ý dvojnásob! Proč někdo těm kreténům typu "Pirát D1" nenamlátí do hlavy, že takhle se nejezdí? Například vjíždění do křižovatky když dop***ele vidím, že za ní nemůžu pokračovat! Gentlemanství na silnicích jako přežitek? No a hele, vono to jde! V tom případě, páni odboráři, moc Vás prosím - i když mi ta stávka přijde jako totální zhovadilost - prosím, stávkujte častěji. Je mi jedno co tím sledujete, je mi jedno jak někdo dokope poblitiky aby přestali tuto republiku kousek po kousku rozprodávat a rozkrádat, ale prosím stávkujte. Já chci jezdit mezi slušnými civilizovanými lidmi!

No dobře - pominul jsem základní faktor - bylo slunečno, kdyby pršelo, bylo by to bývalo výrazně jiné... možná - kdo ví?

Autor: Lukáš Plachý | čtvrtek 16.6.2011 12:57 | karma článku: 8.27 | přečteno: 853x

Další články blogera

Lukáš Plachý

Brexit je jenom ... trade-off.

PC nebo Mac? Televizi od Samsungu nebo od LG? Fotoaparát Canon nebo Nikon? Zůstat v unii či odejít? Koupit si Škodovku nebo Mercedes? Politik X měl ve věci Y rozhodnout tak nebo onak?

9.9.2016 v 14:50 | Karma článku: 5.90 | Přečteno: 224 | Diskuse

Lukáš Plachý

Na informacích, aneb někomu se prostě nezavděčíte

Dnes večer v jednom nejmenovaném hypermarketu, v informačním koutku, když jsem dostal takový nejasný pocit, že něco na účtence nesedí tak, jak má. Malá úsměvná večerní romance, určená k ranní kávě, začíná:

20.12.2014 v 17:33 | Karma článku: 4.39 | Přečteno: 141 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Zdenek Horner

Hodnota není mechanismus

Fetišizace postupu, funkce, mechanismu, jak chcete, nabývá u nás a v zemích V4 vrcholu. V tom jsme na východě mistři. Schválíme si nějaký zákon a pak najdeme mechanismy, jak zákon obejít. Zákon měl původně smysl – hodnotu.

23.6.2017 v 22:59 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 65 | Diskuse

Bohumír Šimek

Kdo je Andrej Babiš a jeho ANO?

V každé vlivné politické straně jsou politici usilující o službu národu a jsou služebníci kmotrů a mafiánů. Jen u lidovců služebníka kmotrů už neznám.

23.6.2017 v 21:38 | Karma článku: 15.36 | Přečteno: 519 | Diskuse

Jan Dvořák

Zeman a Sobotka – kdo z nich je vícekrát člověkem? Nebo jen sviní a mentálním rozpadlíkem?

Pokud zvolíme pro posuzování tradiční kritérium, tedy lingvistický lakmusový papírek, že kolik kdo zná jazyků, tolikrát je člověkem, mohl by Sobotka Zemana předstihnout.

23.6.2017 v 17:15 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 529 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Kterak Jirka dvakráte do jedné řeky vstoupiti chce....

Útěk z živého vysílání je poměrně nezvyklý způsob ukončení diskusního pořadu. Po MUDr. Rathovi to teď provedl bývalý předseda ČSSD.

23.6.2017 v 17:07 | Karma článku: 25.97 | Přečteno: 506 | Diskuse

Vít Šlechta

Jak dopadnou volby? Špatně.

Časopis EKONOM nastínil čtyři scénáře povolebních koalic v parlamentu a žádná nepřináší naději na důstojnou a stabilní vládu. Navzdory se nám všem nadále povede „dobře“. Jediní, kdo z toho budou mít těžkou hlavu, jsou politici.

23.6.2017 v 16:49 | Karma článku: 16.77 | Přečteno: 714 | Diskuse
Počet článků 21 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1776

Odborník je člověk, který ví stále více o stále méně věcech, až nakonec ví úplně vše o naprosto ničem.

Osoba se širokým rozhledem je člověk, který ví stále méně o stále více věcech, až nakonec neví vůbec nic o naprosto všem.

 

Jsem odborník se širokým rozhledem - nevím vůbec nic o naprosto ničem.
http://lukas.plachy.eu

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.